senooken JP Social
  • FAQ
  • Login
senooken JP Socialはsenookenの専用分散SNSです。
  • Public

    • Public
    • Network
    • Groups
    • Popular
    • People

Conversation

Notices

  1. せら@4日目西さ-07b (sera@mstdn.mini4wd-engineer.com)'s status on Wednesday, 19-Sep-2018 12:47:58 JST せら@4日目西さ-07b せら@4日目西さ-07b

    現在主流の小径車よりブレーキがしっかり効いて平面速い印象があった26mm車。
    小径は再加速が邪魔をするシチュエーションも多いので使い分けが大事よね。
    殊更僕の場合、両軸も片軸も小径だけども
    ・片軸…セクションをきっちり止めて再加速からトップスピードに持っていくための時間を短くする為
    ・両軸…飛びの姿勢を低くしてねじ込みを強くする為
    ってな理由で24mm以下を使うシチュエーションは多い。
    足りない速度は車体を作り込み、モーターを回し、電池をしっかり管理すればいいだけなので案外このスタンスは好きなのだ。
    大径使うならモーターは多少回らなくてもいいしブレーキも効くから楽といえば楽なのでこれもオススメ
    小径だとトラクションの関係でブレーキ押し切る場合もあるから一概に有利とは言えないw

    In conversation Wednesday, 19-Sep-2018 12:47:58 JST from mstdn.mini4wd-engineer.com permalink
    • クマノテツ :m4_logo_wh: :sabacan: repeated this.

Feeds

  • Activity Streams
  • RSS 2.0
  • Atom
  • Help
  • About
  • FAQ
  • TOS
  • Privacy
  • Source
  • Version
  • Contact

senooken JP Social is a social network, courtesy of senooken. It runs on GNU social, version 2.0.2-beta0, available under the GNU Affero General Public License.

Creative Commons Attribution 3.0 All senooken JP Social content and data are available under the Creative Commons Attribution 3.0 license.